Riekaleiksi

Olen loppu. Olen ihan helvetin huono ihminen. Äidin kanssa oleminen tuntuu pahalta, hän on ollut jotenkin vihaisen oloinen. Onneksi saan häneen välimatkaa kun muutan sinne kuntoutusyksikköön. Sen kerran jälkeen kun hän huusi todella vihaisena, olen alkanut pelkäämään häntä. En osannut muotoilla erääseen viestiin lausetta niin hän muuttui vielä vihaisemman oloiseksi. En halua että hän vie mut huomenna sinne yksikköön.. Emme halua! Ahdistaa jo muuttaa sinne muuttaminen, en siis kaipaa lisää ahdistusta. 

Sisuskalujani revitään riekaleiksi. Ahdistuksen fyysiset oireet iskee päälle pahempana kuin eilen. En halua lähteä huoneesta pois. En halua nähdä ketään. Miten yksi ihminen saa näin hankalan olon aikaan? Ja noin pienestä asiasta.
Mieleni ei kykene käsittelemään ahdistusta, alan irrota kehostani. 
Leijun ilmassa. Jalkani ei koske maahan, tuntuu siltä etten edes oikeasti hengitä, rupean taas haalistumaan.
Palauttaisiko kipu? Ainoa ajatus jonka tiedostan. 

Keho ei ole omani. 
Jalkani ei osu lattiaan.
Näen itseni vierestä.
Kun katson itseäni, rupean haihtumaan.
En ajattele tietoisesti mitään.
En tunne mitään, en ahdistusta, en kipua. 
Kaikki näkyy usvapeiton takaa. 
Samalla tuntuu että olen hukkumassa mieleeni.
Olen tyhjä kuori. 
En ole mitään.

Englannin kielinen dissosiaatiohäiriö testi antoi aikas korkeat pisteet. Sen mukaan minulla saattaisi olla dissosiatiivinen identiteettihäiriö(DID) Löysin trauma ja dissosiaatio-foorumilta suomennokset. 


Kommentit

  1. Onko siulle koskaan tehty dissosiaatiohäiriö-haastattelua? Tai mikä sen tutkimuksen virallinen nimi onkaan, jossa selviäisi mm. onko siulla DID. Itse (rehellisesti sanottuna omaksi yllätyksekseni) täytin sen diagnostiset kriteerit.

    Tähänkin ehkä löytyisi vastaus jostakin, mutta väsymys painaa jo, joten kysyn: mitä diagnooseja siulla on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle ei oo tehty mitään haastattelua, koska lääkärit eivät ilmeisesti usko että mulla on DID. Diagnoosini on skitsotyyppinen häiriö (psykoosipiirteinen persoonallisuus) josta mulla on vaan yks diagnoosi kriteeri neljästä.

      Poista
    2. Suosittelen kysymään sen tekemisestä hoitotaholtasi, koska sen avulla diagnosoidaan myös muutkin dissosiaatiohäiriön muodot. Sitä ei kaiketi voi ihan kuka tahansa lääkäri tehdä.
      Oletko näyttänyt heille tekstejäsi (täältä tai kirjoittanut muuten oireistasi)? Sillä oireesi vaikuttavat tekstiesi perusteella vahvasti dissosiatiivisiltä.

      Poista
    3. Mä oon vaatimassa diagnoosin tarkistusta koska diagnoosini ei todellakaan ole oikea. Heti kun meen seuraavan kerran avohoitoyksikköön niin otan asian puheeksi.

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tulossa hulluksi

Pahuus

Voimat loppu