Harhaa(ko)?

Istuin sängyn reunalla kuunnellen ja katsoen sitä. Se nauraa ja käskee lyödä. Pistän vastaan. En voi enää lyödä, pääni on joka puolelta kipeä. Se jatkaa nauramista ja naurun seasta sanoo:
"Luuletko että minua kiinnostaa? Olet niin vitun paska että hommasit itsesi takaisin osastolle!"
Sillä hetkellä tajusin missä olen. Ahdistus romahti päälleni.
"Ei helvetti, olenko oikeasti taas täällä??"
Se vastaa;
"Kyllä, olethan sinä! Nyt sinulla onkin yksi syy lisää lyödä itseäsi senkin epäonnistunut paska!" 
Tuijotan kättäni, pitäisikö minun kuitenkin..? Vastaus tuleekin siltä.

Havahduin siihen kuinka päätäni särkee. Haukotteleminenkin sattuu. Se seisoo edessäni. Se ottaa askeleen lähemmäksi.  Se naureskelee, sanoen että minun pitäisi hakata itseni tajuttomaksi. Siihen vedän rajan. En tänään, koska nyrkillä en itseäni tajuttomaksi saa. Se on hyväksyvinään vastauksen. 



Ahdistus on maksimilevelissä. Järki sumenee. Onko tämä oikeasti totta että olen taas osastolla? En tiedä edes keneltä varmistaisin asian? Harhoiltako? Vai onkohan hoitajat oikeita ihmisiä? Saisinkohan niiltä vastauksen? Olenko oikeasti jo 19-vuotias? Asunko kuntoutumiskodissa vai äitini luona? Vai perhekodissa? 
EN ENÄÄ OLE VARMA! Järkeni sanoo kaikkiin jonkun vastauksen, mutta onko ne totta? 




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tulossa hulluksi

Pahuus

Voimat loppu