Totuus persoonanosista

Se istuu vieressäni, pitäen niskastani kiinni. Se ei kykene puhumaan. Se on vihainen kun olen osastolla. Se haluaa ajaa mut niin alas että hyppään junan alle.

Olen aika paljon miettinyt näitä osiani, onko niitä sittenkään 19? Mä tosiaan mietin että jos niitä kuitenkin on vähemmän tai osa on kadonnut? Mulla on 6 persoonaa oikeasti. Ne on ne jotka ottaa mua eniten valtaansa. Ne persoonat ovat 2,3,4,6,7,10 ja ne mitkä olin luokitellut osikseni, ovat oireita. 
Huomasin että olin luokitellut persooniani oireiden mukaan. Oikeita persooniani ovat Serafina, Katariina, Dani, Nadja, Nita ja Johannes. Näillä osilla ei ole enää numeroita, niillä on vain nimet. 
Mitä kävi 13 muulle osalle? Kuten mainitsin, suurin osa oli oireita, ei siis oikeita persoonanosia. Mutta Lenita, Victor, Ronja? Lenita katosi ja veikkaan Lenitan olleen todella voimakas harha. Eihän se ollut ikinä paikalla. Victor teki samoin. Ronjaa on tuskin ollutkaan.

Taas. Ruokailutilanteessa iski kamala ahdistuskohtaus päälle ja lähdin vauhdilla huoneeseen, pelkäsin että muut potilaat aikoi tappaa mut. Pelokas Nadja tuli paikalle. Huoneessa yritin pitää itseni kasassa. Hoitaja tuli kun huomasi sen kun lähdin niin vauhdilla pois ruokatilasta. Hän kävi hakemassa mulle xanorin. Siinä välissä ahdistuspiikki alkoi muuttumaan paniikkikohtaukseksi. Rauhallisesti hengittäminen tuntui lähes mahdottomalta. Kaikkea lietsoi persoonanosat ja harhat. Harhoja oli ympäri huonetta. Persoonanosat oli levottomia. Nadja itki, Nita huusi Nadjalle, Serafina hätäili Nadjan tilaa, Katariina yritti saada Nitaa hiljenemään koska Danilla oli hermot kireällä huutamisesta ja Johannes haastoi Dania tappelemaan. 




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tulossa hulluksi

Pahuus

Voimat loppu